فواید سونا خشک بر روی سلامتی

وبلاگی درباره سونا خشک

فواید سونا خشک بر روی سلامتی

فواید سونای خشک برای سلامتی شما

در مبحث قبلی به پاسخ سوال سونا خشک چیست پرداختیم و در این مقاله به بررسی فواید استفاده از سونا خشک بر روی سلامتی خواهیم پرداخت.
جای تعجب نیست که کاربران سونا خشک به طور منظم کاهش استرس را به عنوان مزیت اصلی استفاده از آن ذکر می کنند. تحقیقات مرتبط به این نتیجه رسیده اند که استرس انباشته شده در روز می تواند برای سلامتی ما منفی باشد. با سایر محصولاتی که در وب هیدروماساژ ارائه می دهیم مانند جکوزی نیز می توان با استرس مبارزه کرد، اما در این مورد قصد داریم در مورد سونا با شما صحبت کنیم، محصولی که از زمان های بسیار قدیم بدون از مد افتاده شدن استفاده می شده است.

در درصد بالایی، بیماری های فشار خون (مشکلات قلبی) حداقل تا حدی با استرس مرتبط هستند. حمام حرارتی در سونای خشک استرس را از طرق مختلف کاهش می دهد. فضایی گرم و آرام و بدون حواس پرتی از بیرون است. همانطور که گفته می شود، "به سونا بروید و در را به روی بقیه جهان ببندید." دمای بالای سونا ماهیچه های بدن را شل می کند، گردش خون را تحریک می کند و باعث ترشح اندورفین می شود. استفاده از سونای خشک نه تنها لذت بخش است، بلکه برای بدن شما بسیار مفید است .

مطالعات مختلف نشان می دهد که استفاده از سونا به معنای کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل و حوادث مرگبار قلبی (حملات قلبی) است. استفاده از سونا 2 تا 3 بار در هفته در دمای 60 تا 80 درجه سانتی گراد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جدی را تا 27 درصد و 4 تا 7 بار در هفته تا 65 درصد از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

با استفاده منظم از سونای خشک

یک مطالعه 3 ماهه در مورد استفاده از سونای خشک هر دو هفته یکبار کاهش بروز فشار خون بالا را به دلیل اثر آرامش بخش و کاهش استرس نشان داد. استفاده طولانی مدت از سونا و ورزش هوازی با انطباق بهتر شریانی همراه است، که به این معنی است که شریان ها سالم تر هستند و بهتر می توانند استرس اضافی را تحمل کنند.

تحت گرمای زیاد ارائه شده توسط سونای خشک ، بدن اندورفین ترشح می کند (به فواید سلامت و تندرستی شماره 1 مراجعه کنید). اندورفین ها می توانند "اثر آرام بخش" ملایم و دلپذیری داشته باشند که می توانند درد ناشی از آرتریت و درد عضلانی را به عنوان مثال، تمرینات بدنی شدید به حداقل برسانند.

دمای بدن نیز با گرمای سونا افزایش می یابد. این امر باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود که گردش خون را افزایش می دهد. این افزایش جریان خون به نوبه خود روند بهبود طبیعی بدن را از طریق تسکین دردها و تسریع بهبود کبودی ها یا بریدگی های جزئی سرعت می بخشد. پس از شرکت در ورزش های فیزیکی، از گرمای سونای خشک برای تقویت آرامش عضلانی، کمک به کاهش تنش عضلانی و دفع اسید لاکتیک و/یا سایر سمومی که ممکن است وجود داشته باشد، استفاده کنید.

سونا خشک از پوست مراقبت می کند

فردی که پوست خشک دارد مجبور نیست از سونا پرهیز کند، زیرا برخلاف تصور، سونا رطوبت پوست را حفظ می کند. به این ترتیب پوستی که وارد سونا می شود مانند پوستی که از سونا دوری می کند آب خود را از دست نمی دهد.

افرادی که از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، بثورات پوستی و جوش های ملتهب رنج می برند نیز از حمام سونای خشک بهره مند می شوند  (ظرفیت جذب پوست را تحریک می کند). گردش خون پوست افزایش می یابد و شروع به عرق کردن می کند و ناخالصی ها را از بین می برد. بر اساس یک مطالعه، حتی باقی مانده های شیمیایی انباشته شده در بدن نیز از بین می رود.

متابولیسم

سونا خشک متابولیسم شما را تسریع می کند. این بدان معنی است که بدن شما چربی بیشتری را پردازش می کند و باعث کاهش وزن می شود، اما از آنجایی که بیشتر کاهش وزن در سونا بیشتر به دلیل تعریق و از دست دادن آب است، با نوشیدن آب بازیابی می شود، روندی که باید این نامه را دنبال کنید. جلوگیری از کم آبی

درد در سونای خشک کاهش می یابد

سونای خشک نه تنها درد عضلات را آرام می کند، بلکه تا حدودی فیبرومیالژیا و درد روماتیسمی را نیز تسکین می دهد زیرا حمام هورمون های لذت (اندورفین) را ترشح می کند. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، سونا می تواند برای بسیاری از کاربران احساس آرامش ایجاد کند، عملکردی که به طور سنتی از سونا استفاده می شود.

از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند

اگر به طور منظم به سونای خشک می روید ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهید. علاوه بر این، حمام کردن منظم سونا با کاهش خطر مرگ ناگهانی قلبی همراه است.

سونا همچنین برای سیستم ایمنی مفید است و التهاب را در بدن کاهش می دهد. مشخص شده است که سونا با خطر کمتر بیماری های تنفسی و سطح پایین نشانگر التهابی مرتبط است.

سونای خشک مانند ورزش ضربان قلب شما را افزایش می دهد

اثرات فیزیکی سونای خشک شبیه به پیاده روی سریع است. حمام کردن ضربان قلب متوسط ​​را تا حدود 120 ضربه در دقیقه افزایش می دهد، مشابه ورزش متوسط.

با این حال، حمام جایگزین ورزش و اثرات آن بر سلامتی نمی شود، اما سونا می تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم، مکمل باشد.

انعطاف پذیری

سفتی می تواند از طریق استفاده از سونای خشک از برخی مفاصل ناپدید شود . از آنجایی که انعطاف پذیری بدن در سونای خشک افزایش می یابد، با گشاد شدن رگ های خونی، کاربرانی که از سونا لذت می برند مزایای زیادی دریافت می کنند. این همچنین به این معنی است که می تواند درد عضلات را تسکین دهد.

رینیت مزمن و آسم کاهش می یابد

رنج مداوم از رینیت می تواند از طریق سونای خشک تسکین یابد . بسیاری از افراد مبتلا به رینیت مزمن با رفتن به سونا 3 تا 5 بار در هفته علائم خود را تسکین می دهند. مبتلایان به آسم نیز از حمام کردن سود می برند، زیرا حمام کردن برونش ها را منبسط می کند.

هر چند وقت یکبار، چه مدت و دمای توصیه شده سونا خشک چقدر است؟

برای استفاده بیشتر از فواید آن، باید اغلب و به طور منظم از سونا خشک بازدید کنید. تحقیقات نشان می دهد که حدود چهار بار در هفته مقدار بهینه است. به عنوان مثال، یک مطالعه مبتنی بر فنلاند نشان داد که سونا 4 تا 7 بار در هفته ایده آل است و افرادی که آسیب سونا دارند 61٪ کمتر از یک هفته پشم سونا در معرض سکته مغزی هستند.

حتی 20 دقیقه حمام کافی است، اما 10 دقیقه می تواند خیلی کم باشد. مطالعه خطر بیماری عروق کرونر قلب نشان داد که حداقل 19 دقیقه استفاده از سونا 52 درصد کمتر از کمتر از 11 دقیقه استفاده از سونا خطر مرگ قلبی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.