ساخت سونا خشک در خانه: راهنمای کامل

آیا می خواهید در خانه سونا بسازید؟ چرا خودتان آن را درست نمی کنید؟ این راه حل مقرون به صرفه است. برای ساخت سونا خشک خانگی، مراحل مختلف را دنبال کنید! 

ساخت سونا خشک

چه نوع سونا را انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع سونا برای ساخت،  توالی وقایع را تعیین می کند. شما این انتخاب را خواهید داشت:

  • ساخت سونا خشک: سونایی که با اجاق چوبی کار می کند،
  • سونا برقی  : سونایی که به لطف یک اجاق برقی کار می کند و سپس سنگ های آتشفشانی روی آن قرار می گیرد. 
  • سونا مادون قرمز :  سونایی که با استفاده از پانل های مادون قرمز یا بخاری هایی که روی دیواره های سونا قرار می گیرند کار می کند و اشعه مادون قرمز ساطع می کند.

چه یک سونای خشک انتخاب کنید و چه یک سونا مادون قرمز، هر دو نوع سونا به عنوان یک کیت برای نصب ساده، سریع و ارزان در دسترس هستند .

قبل از تصمیم گیری بین تمام این سوناها، در مورد پارامترهای خاص هر یک اطلاعات کسب کنید. به عنوان مثال، یک سونا مادون قرمز دمایی دارد که از 60 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند ، در حالی که بخار در یک سونای سنتی می تواند به 90 درجه سانتیگراد یا حتی 100 درجه سانتیگراد برسد . سپس حالت کار متفاوت است. مادون قرمز اجسام و افراد داخل کابین را از طریق پنل های مادون قرمز گرم می کند، در حالی که سونای بخار هوای محیط را گرم می کند.

اگر سونا برقی را انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که نصب آن ساده است، اما ممکن است صورت حساب شما نمک باشد. این در واقع یک بخاری بسیار انرژی بر است . برعکس بخاری گازی مصرف کمتری دارد اما کار لوله کشی (که قیمت دارد!) ضروری است.

برای انتخاب و ساخت سونا خشک خود نیاز به ایده و مشاوره دارید؟ می توانیدبه لینک زیر رفته و موارد مورد پسند خود را بررسی و مشاوره رایگان داشته باشید.

https://tinyurl.com/2p82j8b7

محل سونا خود را انتخاب کنید

تمام است، شما نوع سونا را انتخاب کرده اید، اکنون زمان انتخاب محل سونای آینده است . انتخاب یک مکان دارای تهویه ضروری است زیرا هوای سونا باید دائما تجدید شود.  اتاقی که سونا در آن نصب می شود باید حداقل 2 متر ارتفاع داشته باشد . بدانید که اگر آن را در بیرون نصب می کنید، اگر مساحت ساخت شما بیش از 20 متر مربع باشد (زیر آن لازم نیست) باید از تالار شهر مجوز ساختمان بخواهید .

اگر سونای بخار را انتخاب می کنید، باید به فکر تامین آب و لوله کشی باشید. برای یک سونا برقی، یک پریز برق ساده کافی است.

مهمتر از همه، مکانی را انتخاب کنید که بتواند وزن سونا و افرادی که از آن استفاده خواهند کرد را تحمل کند!

پروژه خود را شرح دهید و قیمت رایگان اسپا / سونا را دریافت کنید

نصاب سونا خشک

نصاب سونا خشک به موارد زیر احتیاج دارد:

  • چندین پانل چوبی از پیش مونتاژ شده که پارتیشن ها را تشکیل می دهند،
  • پانل هایی برای ایجاد سقف سونا،
  • یک قاب برای کف سونا که پانل های عمودی روی آن ثابت می شوند. 
  • نیمکت های داخلی، 
  • درب سونا ،
  • چراغ ها،
  • تهویه، 
  • سیستم گرمایش انتخاب شده (اجاق چوبی، برقی، مادون قرمز و غیره)

اگر کیت را انتخاب کنید، امکان ساخت سونا در ساعت 30 دقیقه ای در دست با کمک شخصی وجود دارد. فقط دستورالعمل ها را به طور کامل دنبال کنید و کارتان تمام است. حتما از چوب با کیفیت برای سونا خود استفاده کنید ، طول عمر بیشتری خواهد داشت!

برای یافتن ایده‌ها و پیشنهادات بیشتر برای نصب و تجهیز سونا، فایل ساخت سونا: نکات و ایده‌های کاربردی را کشف کنید .

ساخت سونا خشک توسط سازنده سونا به شما این امکان را می دهد که یک سونای سفارشی داشته باشید. انتخاب متریال، چیدمان، گزینه هایی برای ادغام ... همه چیز باید برای ساخت سونای رویاهای شما انتخاب شود. 

ساخت سونا خشک

پروژه ساخت سونا خشک

قبل از شروع ساخت سونا خشک، لازم است سوالات درستی از خود بپرسید تا پروژه شما بدون مشکل پیش برود.
به عنوان اولین قدم، مهم است که یک سازنده خوب برای ساخت سونا انتخاب کنید . برای این مرحله، مقایسه قیمت ها، مراجع، قیمت ها و خدمات ارائه شده ضروری است. سازنده سونا در این پروژه به شما مشاوره می دهد و شما را در مورد نوع سونا که با خواسته ها و انتظارات شما مطابقت دارد راهنمایی می کند. 

هنگامی که سازنده انتخاب شد، وقت آن است که نوع سونا را که می خواهید بسازید تعریف کنید: سونا سنتی؟ سونا مادون قرمز؟ سونای داخلی یا خارجی؟ انتخاب سونا رویاها به عهده شماست. 

اگر می خواهید اقدام به ساخت سونا خشک خانگی بکنید پیشنهاد می شود تمام طراحان و پیمانکاران را مورد بررسی قرار دهید اما با تجربه شخصی ما تیم گروه مهندسی آژمان را به شما پیشنهاد می دهیم.

ساخت سونا خشک: عناصری که نباید نادیده گرفته شوند 

اگر انتخاب کرده اید که سونا خود را به صورت سفارشی بسازید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. نوع چوب، عایق، کف سونا، درب... توجه ویژه به این عناصر ضروری است. 

پروژه خود را شرح دهید و قیمت رایگان اسپا / سونا را دریافت کنید

1. چوب سونا خشک

چوب اصلی ترین ماده مورد استفاده برای ساخت سونا است. یعنی، همه گونه های چوبی نمی توانند شرایط سختی مانند گرما و رطوبت را تحمل کنند.
ویژگی های اصلی برای احترام به  چوب سونا  عبارتند از: 

  • مقاومت حرارتی بالا ، 
  • مقاومت قوی در برابر رطوبت ، 
  • مقاومت در برابر تغییرات دما ، 
  • مقاومت در برابر تعریق و نمک . 

چه برای ساخت پارتیشن و چه برای اتصالات داخلی، از چندین گونه چوب استفاده می شود: صنوبر، سرو، شوکران، کاج یا حتی آسپن.

اگر یک دست‌کار خوبی هستید، می‌توانید سونا خود را بسازید  ! اگر چنین است، برای مشاوره در مورد انتخاب چوب، عایق کاری سونا و نکات فنی مانند اتصالات برق، دریغ نکنید. 

2. عایق سونا

عایق کاری سونا مرحله بسیار مهمی در ساخت آن است. 3 نوع پشم برای استفاده وجود دارد : پشم شیشه، پشم سنگ و پشم سرباره. این پشم ها عایق حرارتی و صوتی هستند. 

اگر می خواهید یک سونا سنتی بسازید، نصب یک مانع بخار ضروری است . این عنصر از عبور بخار آب جلوگیری می کند و در نتیجه از تشکیل کپک جلوگیری می کند. 

3. سونا لی سول

قبل از شروع ساخت سونای سنتی، فراموش نکنید که کفی که سونا را روی آن قرار می دهید را بررسی کنید. این باید پایدار و کاملا صاف باشد .

در مورد کف داخلی سونا ، توری ها را انتخاب کنید . در واقع، کف سونا لغزنده است. بنابراین مهم است که فضای داخلی را ایمن کنید. با این حال، فراموش نکنید که توری ها را برای تهویه بهتر سونا بالا ببرید.

4. درب سونا

درب یک عنصر مهم برای عملکرد مناسب سونا است. عایق بندی به کیفیت درب سونا بستگی دارد . 
چند ویژگی باید رعایت شود: 

  • باید مقاوم باشد و تغییرات دما را تحمل کند ، 
  • باید از شیشه ایمنی ساخته شده باشد ، 
  • باید از سونا  به سمت بیرون باز شود .

مزایا و معایب سونا خشک سفارشی 

قیمت سونای سفارشی بالاتر از کابین سونای ساده است. اما در حالی که نصب کیت سونا هزینه کمتری دارد، سونای سفارشی این مزیت را دارد که کاملاً مطابق با ترجیحات شما شخصی سازی شود.

ساخت سونای خشک سفارشی امکان تطبیق شکل و ابعاد را با اتاق انتخابی فراهم می کند. علاوه بر این، می‌توانید مواد، رنگ‌ها و گزینه‌هایی را که باید ادغام شوند، انتخاب کنید تا سونا خود را مطابق با خواسته‌های خود شخصی‌سازی کنید. یک سونای سفارشی نیز ارزش بیشتری به خانه شما نسبت به یک سونای مجهز به کیت می دهد.

ساخت سونا پروژه ای است که باید از قبل آماده شود، مطمئن شوید که از همان ابتدا انتخاب های درستی انجام داده اید تا با آرامش کامل از مزایای گرما در سونا خود بهره مند شوید.

https://www.guide-piscine.fr/

 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.